У Кіноклубі DOCUDAYS UA вивчали правовий статус людини

19 листопада 2020

17 листопада 2020 року, у рамках кіноклубу медіапросвіти з прав людини Docudays UA, юнаки державної установи «Кременчуцька виховна колонія» переглянули документальну стрічку «Абетка», яку створила Мадлі Ляене – документаліст-фрилансер з Естонії.


 

Експертами під час засідання Кіноклубу виступили вчителі загальноосвітньої школи. Вони поділили юнаків на дві команди та очолили їх. Учасники обговорили проблемне питання: «Освіта — це право чи обов’язок». Після чого отримали завдання: придумати власну назву фільму та записати права людини, які були порушені у стрічці.

 

 

Фільм «Абетка» піднімає цілу низку проблем, пов’язаних із правом жінки реалізувати себе. Ключова тема стрічки – це право на освіту. Найбільше, чого прагне головна героїня у свої 17 років – навчитися читати й писати, аби не відставати від своєї семирічної доньки.

 

 

Обговорення після перегляду стрічки супроводжувалось жвавими дискусіями про право людини на освіту. Учасники спробували провести певні паралелі між сюжетом фільму та сьогоденням у нашій державі, а також говорили про реалізацію права на шкільну освіту в інших країнах.

 

Говорили і про важливість отримання повної загальної середньої освіти та виробничої спеціальності для кожного вихованця, про необхідність займатися самоосвітою та розширювати свій кругозір. Неосвічені люди частіше зіштовхуються з проблемою самореалізації, не можуть знайти своє місце в суспільстві та нерідко стають жертвами торгівлі людьми.

 

 

В обох командах назвали національні та міжнародні документи, які проголошують права людини. Далі змоделювали різні ситуації, які можуть трапитись у школі. Наприклад, коли порушують права учня, учителя або батьків. Також «програли» варіанти, коли учні, учитель або батьки не виконують своїх обов’язків. Після чого всі разом провели правовий аналіз цих ситуацій.

 

Начальник колонії Олександр Сайко зазначив, що фільм додатково викликав мотивацію до навчання в підлітків у загальноосвітній школі, де є все: кількість місць, навчання відповідно їх віку і розвитку, світлі й просторі класи, фахові педагоги, спеціалісти тощо. А приклад юної ліберійки для юнаків засвідчив, що любов до близьких, віра в себе та прагнення до нових знань можуть змінити життя на краще.

 

Проєкт «Мережа DOCU/CLUB – за реформи!» фінансується Європейським союзом та Національним фондом на підтримку демократії. 


Текст  – Олена Удовицька. 

Фото – з архіву  державної установи «Кременчуцька виховна колонія».