Про свободу та дорослішання: третя колекція для кіноклубів Docudays UA

07 березня 2017

З весною починаємо третій сезон життя кіноклубів Docudays UA і пропонуємо для перегляду нову колекцію фільмів, до якої ввійшли 16 першокласних документальних стрічок.

З весною починаємо третій сезон життя кіноклубів Docudays UA і пропонуємо для перегляду нову колекцію фільмів, до якої ввійшли 16 першокласних документальних стрічок.

 

За допомогою цих фільмів ми поговоримо з вами про вплив технологічного прогресу на довкілля («Край електросміття», реж. Девід Федель); про права сотень тисяч людей, які працюють за мізерну платню («Інший «Челсі», реж. Якоб Пройсс); про життя до й після ув'язнення («Точка відліку», реж. Міхал Щесняк; «Born Dead», реж. Яцек Блавут); наслідки жертвопринесень, учинених тибетцями в ім’я свободи («Жертвопринесення», реж. Тео Гессінг); розглянемо вплив тривалих воєнних конфліктів на наступне покоління («Це моя земля», реж. Тамара Ерде); зрозуміємо реальне значення недоторканності приватного життя та її втрати («Стираючи Девіда», реж. Девід Бонд) та зупинимося в незвичному готелі для безпритульних («Готель 22», реж. Елізабет Ло).

 

У новій колекції ми приділили особливу увагу фільмам для дітей та підлітків. Одразу вісім фільмів порушують важливі теми дорослішання й пошуку себе. Це історії про одинадцятирічного хлопця, який зовсім не хоче бути хлопцем («День, коли я вирішив стати Ніною», реж. Інгеборг Янсен); складний процес становлення особистості через пошук власного призначення («Кейсі Мотте Кляйн: народження актора», реж. Урсула Майєр); боротьбу за власні права та права своїх сусідів у журналістському дослідженні бразильського хлопчика Ґабріеля («Ґабріель повідомляє з чемпіонату світу», реж. Ельсван Дріль); виживання дітей-гімнастів, які намагаються прокласти свій шлях у майбутнє («Цвіт крізь сльози», реж. Хуацін Цзінь); конфлікт між уявним світом 13-річного хлопчика та суспільством, де його налаштовують жити за певними правилами й догмами («Як у тебе справи, Рудольфе Мінг?», реж. Робертс Рубінс); один із найпрекрасніших творів про дитинство та пошук прихистку («Лізо, ходи додому!», реж. Оксана Бурая); і навіть анімаційну документалістику («Рахую дні, рахую роки», реж. Монне Ліндстрьом; «Нічна відьма», реж. Елісон Клеймен).

 

Продовжуючи традицію поєднання перегляду фільму та обговорення, ми підготували методичні матеріали та сценарії, які допоможуть модераторкам та модераторам кіноклубів обговорити з глядачами всі важливі питання, висвітлені у фільмах. У чому особливість цієї допомоги, ділиться експертка з медіаосвіти, упорядниця посібника Валентина Потапова:

 

«Насамперед особливість у тому, що автори посібника спробували реалізувати всі запити керівників кіноклубів, які були озвучені на 19 навчальних семінарах протягом 2016 року. Десять із 15 фільмів – короткометражні (від 4 до 28 хвилин), що дозволить модераторам та модераторкам легко проводити покази для школярів і студентів, використовуючи часовий формат уроку (45 хвилин) або аудиторний час у ВНЗ впродовж заняття (90 хвилин). Визначаючи цілі й завдання кінопоказів, ми зосередили свою увагу на основних поняттях і категоріях прав людини – «гідність», «рівність», «універсальність прав», «невідчужуваність прав», «приватність», «права й свободи» та інше. Це ті поняття й категорії, без яких неможливо глибинне розуміння філософської складової прав людини.

Проте, з огляду на побажання, у методичні розробки було включено дуже багато ігрових вправ, казок, візуальних прийомів. Так, наприклад, перед переглядом і обговоренням фільму «День, коли я вирішив стати Ніною...» ми пропонуємо школярам прочитати казку «Кульгава качечка» й визначити, наскільки наше «розуміння» норми дозволяє втручатися в чужу долю.

Окрім того, у посібнику подані поради модераторам-початківцям кінопоказів, як можна «керувати» процесом залежно від «типів учасників» і досягти потрібного результату. Головне для модераторів – розуміти, що під час дискусії найцікавішим для її учасників є не Модератор, а сам процес дискусії». 

 

Перегляд фільмів колекції вже доступний на сайті у розділі «Фільми» (після авторизації).

Посібники зі сценаріями та методичними рекомендаціями доступні для скачування у розділі «Методичні матеріали» (після авторизації).

 

На фото кадр з фільму «День, коли я вирішив стати Ніною»