Десять порад, що допоможуть зробити якісний звіт

15 липня 2018

Звітова частина роботи кіноклубів дуже важлива. Разом ми створюємо проект, розвиваємо та вдосконалюємо його. Описову частину звіту можна перетворити на невелику статтю, а згодом розміщати в соцмережах або ж запропонувати місцевим ЗМІ. Соцмережі допомагають швидко знайти інформацію, допомагають ділитися досвідом з колегами та запозичувати в них вдалі напрацювання.

Оскільки робота над текстом – цілком творча, ми підготували для вас низку порад, як не втратити натхнення, удосконалити окремі моменти та зробити свій внесок у популяризацію та промоцію проекту загалом.

 

  1. Будь-який текст, навіть простий і описовий, підпорядковується логічній структурі. Він має початок, середину та закінчення. На початку текст підводить до теми, робить до неї вступ. У середині – чітко окреслює тему, тезу чи подію, навколо якої він буде побудований. Потім теза, тема або опис події розвиваються – додаються деталі, нові обставини або спостереження, які, наприклад, розкривають окреслену тему з іншого боку. Після того як читач отримав більш-менш панорамну картину, текст підводить підсумки, робить висновки та завершується. Звісно, цю структуру можна по-різному обігрувати або ж інтерпретувати на свій розсуд, утім вона – зручна основа для роботи.
  2. Буде корисно дати певний контекст існування вашого кіноклубу для тих, хто нічого не знає про нього. Наприклад, ваш кіноклуб працює в одній із найстаріших бібліотек міста або при школі з гуманітарним чи математичним ухилом, у галереї, креативному просторі. Або в приміщенні, де проходять покази, облаштовано пандус для того, щоб простір був більш інклюзивним, чи сортують сміття тощо.
  3. Обов'язковою частиною тексту є відгуки глядачів. Наша рекомендація – підготувати для розмови декілька питань заздалегідь. Зазвичай навіть красномовній людині важко одразу видати суть, їй необхідно трішки часу, щоб розговоритися та налаштуватися на змістовну розмову. Тож обдумайте два-три простих запитання і два складніших, що змусять людину включитися й розмірковувати, а не просто дати «правильну» відповідь, яку ви очікуєте від неї.
  4. Також налаштуватися на відверті й цікаві відповіді допоможуть запитання про враження та відчуття під час якогось гострого кульмінаційного моменту у фільмі. «Про що ви подумали, коли героїня вчинила так..», «Що ви відчули, коли побачили, як герой..». Іноді легше прийти до змісту через певний асоціативний ряд: «Що вам нагадала ця ситуація з фільму…». Також варто опитувати кілька глядачів – і обирати найцікавіші думки. Адже, вочевидь, не всі вміють зрозуміло та оригінально висловлювати свої міркування.
  5. Радимо уникати загальних фраз і кліше на зразок: «глядачкам дуже сподобалося», «діти уважно дивилися фільм». Це такі повідомлення, які ні про що не інформують – одразу зникає бажання читати далі.
  6. Намагайтеся знайти щось унікальне в кожному показі, підмітити рису, що вирізнятиме показ серед решти подібних: можливо, була особлива атмосфера чи нетипове запитання або емоційна реакція із залу. У аудиторії, як і в людини, буває різний настрій, різний емоційний стан – такі спостереження також можуть стати живою деталлю опису.
  7. Не забувайте давати лаконічну назву вашому тексту – у будь-якому разі це надасть завершеного вигляду вашій розповіді, полегшить лінкування і роботу пошукових систем. Якщо текст будуть читати та звертатися до нього, алгоритми «проіндексують» його назву та видаватимуть на схожі запити. Утім не варто використовувати в назві кіноклуб Docudays UA, адже це дещо розмиває межі проекту. Застосовуйте оригінальну назву – DOCU/КЛУБ або кіноклуб «ваша назва».
  8. Хочемо нагадати, що наш головний козир – системність. Не забувайте регулярно оновлювати сторінки кіноклубів у соцмережах і дублювати новини в групі для професіоналів. Пропонуйте дружнім тематичним сторінкам ділитися вашими замітками. Бажано також налагоджувати контакти з місцевими ЗМІ та пропонувати їм матеріали про показ для публікації.
  9. Світ інформації влаштовано так, що без візуальної частини новина губиться, виглядає непереконливо та, зрештою, втрачає суттєву частину уваги. У роботі з фотоматеріалом допомагає простий принцип: робіть багато – обирайте мало. Це правило завжди працює для професійних фотографів, але для аматорських світлин також діє. Пошукайте гарний ракурс приміщення, додайте світла. Не забувайте не фотографувати проти світла – бажано, щоб джерело було спрямоване на людей або об’єкти, що потрапляють у кадр. Камери смартфону у 8 mp буде достатньо. Не публікуйте фотографії менше ніж 800 пікселів по довгій стороні. Не використовуйте вбудований спалах – світлина вийде пласка та невиразна.
  10. Бажано супроводжувати пости оригінальними хештегами: #docuclub #docuclub2018. Це стане вагомим внеском у промотування проекту та полегшить пошук матеріалів. Розвиваймо та популяризуймо проект разом, розбудовуймо мережу кіноклубів, а, головне, – робімо це якісно. Успіхів і натхнення!

Чільне фото – з тренінгу від Doc Lounge для регіональних партнерів Docudays UA 2018